Zaman Yönetiminde Ustalaşmak

Mühendislik, strateji ve ekip çalışmasının uyumunun zafer ve yenilgi arasındaki farkı belirlediği Formula Student yarış dünyasında, Özyeğin Üniversitesi'nden ÖzÜ Yarış Takımı sadece pistte değil, pist dışında da bir mihenk taşı oluşturuyor. Takımın mükemmelliğe doğru attığı son adım? Odaklanmayı keskinleştirmek, üretkenliği artırmak ve ekibi iddialı hedeflerine doğru yönlendirmek için tasarlanmış kapsamlı bir “Zaman Yönetimi Eğitimi” programı.

Dünyanın en parlak mühendislik öğrencileri için bir kanıtlama alanı olan Formula Student yarışması, sadece teknik zeka değil, aynı zamanda olağanüstü proje yönetimi becerileri de gerektiriyor. ÖzÜ Yarış Ekibi için bu, tasarım, yapım, test ve yarışma aşamalarını sıkı teslim tarihleri altında yürütmek anlamına geliyor. Ekip, zaman yönetiminde ustalaşmanın hem bireysel hem de bir birim olarak verimliliklerini ve performanslarını önemli ölçüde artırabileceğini fark etti.

Genel zaman yönetimi ilkelerinin Formula Student yarışlarının kendine özgü talepleriyle tam olarak örtüşmeyebileceğini anlayan ÖzÜ Yarış Ekibi, özel bir “Zaman Yönetimi Eğitimi” programı başlattı. Bu girişim, ekip üyelerinin karşılaştığı özel zorluklar ve iş akışlarıyla uyumlu olacak şekilde tasarlanmıştır.

Eğitimin Temel Taşları

  • Hedef Belirleme: Eğitim, hem kısa vadede (günlük ve haftalık görevler) hem de uzun vadede (proje kilometre taşları ve rekabet hedefleri) net ve ulaşılabilir hedeflerin belirlenmesiyle başladı. Bu adım, her ekip üyesinin ne için çalıştıklarına dair net bir vizyona sahip olmasını sağladı.
  • Önceliklendirme Teknikleri: Ekibin karşı karşıya olduğu çok sayıda görev göz önüne alındığında, önceliklerin etkili bir şekilde nasıl belirleneceğini öğrenmek çok önemliydi. Eğitimde, görevleri sınıflandırmak ve çabaları en çok ihtiyaç duyulan yerlere odaklamak için Eisenhower Matrisi (acil-önemli matrisi) vurgulandı.
  • Zaman Bölümleme: Çoklu görev ve bağlam değiştirmenin tuzaklarıyla mücadele etmek için ekip zaman engelleme ile tanıştırıldı. Bu teknik, bireysel görevlere belirli zaman blokları ayırmayı ve böylece odaklanmayı ve üretkenliği artırmayı içerir.
  • Zaman Hırsızlarından Kurtulma: Gereksiz toplantılar, aşırı planlama ve dijital dikkat dağıtıcılar da dahil olmak üzere yaygın zaman israflarının belirlenmesi ve azaltılması, eğitimin önemli bir bölümünü oluşturdu.
  • Stres Yönetimi: Zaman yönetiminin sadece daha fazlasını yapmakla değil, aynı zamanda refahı sürdürmekle de ilgili olduğunu kabul eden program, stres yönetimi tekniklerini ele aldı. Bunlar arasında düzenli molalar, fiziksel egzersiz ve farkındalık uygulamaları yer alıyordu.

Takım Üzerindeki Etkisi

“Zaman Yönetimi Eğitimi“nin etkileri neredeyse anında görüldü. Ekip üyeleri görevlerini ve teslim tarihlerini daha iyi kontrol ettiklerini ve stres seviyelerinde gözle görülür bir düşüş olduğunu bildirdiler. Ayrıca ekip, araçlarının tasarımını ve performansını iyileştirmeye daha fazla zaman ayırarak proje kilometre taşlarını karşılamada bir iyileşme gördü.

İleriye Dönük

OZU Racing için bu eğitim tek seferlik bir müdahaleden daha fazlasıydı; en yüksek verimlilik ve etkinliğe doğru sürekli bir yolculuktu. Ekip, bu zaman yönetimi ilkelerini günlük iş akışlarına entegre etmeyi ve gelecekteki yarışmalara hazırlanırken uygulamalarını geliştirmeyi planlıyor.

Özyeğin Üniversitesi'nden dostumuz Alperen Çimen'e bize bu eğitimi verdiği için teşekkürlerimizi iletiyoruz.

tr_TR